Το Weverse αλλάζει τη σχέση καλλιτεχνών – κοινού.

Καλλιτέχνες όπως η Ariana Grande, η Dua Lipa, η Megan Thee Stallion και ο Conan Gray βοήθησαν το Weverse, την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης/fandom της HYBE, να αυξήσει τους χρήστες του κατά 16% τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον Καναδά το 2024, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου

Οι χρήστες του Weverse αυξήθηκαν σημαντικά και σε άλλες περιοχές: 21% αύξηση σημειώθηκε στη Βραζιλία, 14% στο Μεξικό, 22% στην Ιαπωνία και 54% στην Ταϊβάν.

Το Weverse, το οποίο δημιουργήθηκε αρχικά ως πλατφόρμα για συγκροτήματα της K-pop, αναπτύχθηκε παράλληλα με την παγκόσμια επέκταση της HYBE και κατέγραψε αύξηση χρηστών 19% σε όλα τα εδάφη.

Αυτά τα στατιστικά στοιχεία προέρχονται από τη νέα Έκθεση Τάσεων Fandom Weverse 2024, μία ανασκόπηση της τεράστιας ανάπτυξης της πλατφόρμας και μία απόδειξη του ενδιαφέροντος των θαυμαστών για τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες.

Ο Joon Choi, πρόεδρος της Weverse Company, χαρακτήρισε το 2024 «μια χρονιά μετασχηματισμού» που επέκτεινε τις κοινότητες καλλιτεχνών, τη συμμετοχή των θαυμαστών και τις εμπορικές δραστηριότητες της πλατφόρμας.

«Το Weverse παραμένει προσηλωμένο στην καινοτομία των υπηρεσιών της για να καλύψει τις εξελισσόμενες ανάγκες των καλλιτεχνών και των θαυμαστών, εδραιώνοντας τη θέση του ως το κέντρο της παγκόσμιας κουλτούρας των fandom», ανέφερε σε δήλωσή του.

Καθώς μεγάλο μέρος της μουσικής βιομηχανίας αρχίζει να εστιάζει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των superfans, το Weverse έχει ήδη καθιερωθεί ως ένας προορισμός για τους θαυμαστές μιας επιλεγμένης ομάδας καλλιτεχνών.

Η πλατφόρμα εγκαινιάστηκε το 2019 και πέρυσι εισήγαγε μία βαθμίδα συνδρομής που παρέχει προβολή χωρίς διαφημίσεις, λήψεις βίντεο για πρόσβαση εκτός σύνδεσης, stream υψηλής ποιότητας και μετάφραση γλώσσας.

«Η ψηφιακή ιδιότητα μέλους, πιστεύουμε, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της μελλοντικής εξέλιξης [του Weverse]», δήλωσε ο Choi στο Billboard τον Δεκέμβριο.

Όπως ένα τυπικό κοινωνικό δίκτυο, το Weverse επιτρέπει στους καλλιτέχνες να δημοσιεύουν μηνύματα και περιεχόμενο και δίνει στους θαυμαστές την ευκαιρία να αφήνουν σχόλια.

Το 2024, οι καλλιτέχνες στην πλατφόρμα του Weverse δημοσίευσαν περίπου 206.000 αναρτήσεις και οι θαυμαστές δημιούργησαν 370 εκατομμύρια αναρτήσεις. Οι SEVENTEEN είχαν τον μεγαλύτερο αριθμό αναρτήσεων, ενώ οι ENHYPEN είχαν τα περισσότερα σχόλια.

Η πλατφόρμα επιτρέπει επίσης στους θαυμαστές να στέλνουν προσωπικά μηνύματα στους καλλιτέχνες – ένα πλεονέκτημα για τους συνδρομητές.

Πέρυσι, οι καλλιτέχνες έστειλαν 698.000 προσωπικά μηνύματα σε θαυμαστές και οι θαυμαστές έστειλαν 96,36 εκατομμύρια μηνύματα σε καλλιτέχνες.

Περισσότεροι από τους μισούς (55%) καλλιτέχνες στο Weverse στέλνουν προσωπικά μηνύματα σε θαυμαστές τουλάχιστον κάθε δύο ημέρες.

Οι θαυμαστές έστειλαν επίσης 4,88 εκατομμύρια προσωπικά διακοσμημένες ψηφιακές επιστολές. Ο Jung Kook των BTS έλαβε τις περισσότερες επιστολές θαυμαστών, ενώ ο LEEHAN των BOYNEXTDOOR απάντησε στις περισσότερες επιστολές θαυμαστών.

Το Weverse φιλοξένησε επίσης 5.787 ζωντανές μεταδόσεις στο Weverse Live, τη λειτουργία live stream της πλατφόρμας, συνολικής διάρκειας 4.779 ωρών περιεχομένου το 2024.

Να σημειωθεί ότι οι καλλιτέχνες δεν μεταδίδουν μόνο ζωντανά συναυλίες στο Weverse Live και στην πραγματικότητα συνήθως επιλέγουν ανεπίσημες συνομιλίες και Q&A με θαυμαστές.

Τα βίντεο του Weverse Live προβλήθηκαν 426 εκατομμύρια φορές από 11,25 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες Weverse το 2024, ενώ το κορυφαίο live stream της χρονιάς ήταν το «Missed You a Lot» του Jung Kook, το οποίο συγκέντρωσε 23 εκατομμύρια προβολές σε πραγματικό χρόνο.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο διαχωρίζει το Weverse από ένα τυπικό κοινωνικό δίκτυο.

Μέσω του Weverse Shop, το Weverse πούλησε 20,6 εκατομμύρια προϊόντα, σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το 2023.

Οι πωλήσεις φυσικών προϊόντων, όπως άλμπουμ και συλλεκτικά είδη, βελτιώθηκαν κατά 10%, ενώ το Weverse Shop πούλησε επίσης 3,4 εκατομμύρια ψηφιακά εμπορεύματα, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομών καλλιτεχνών και του διαδικτυακού περιεχομένου, καταγράφοντας αύξηση 24%.

Εκτός από την εγχώρια αγορά της Νότιας Κορέας, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ιαπωνία ήταν οι κορυφαίες αγορές για εμπορεύματα.

Τα ψηφιακά είδη με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν οι συνδρομές καλλιτεχνών: Οι συνδρομές BTS ARMY ήταν πιο δημοφιλείς στην Ωκεανία, τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη, ενώ οι συνδρομές CARAT των SEVENTEEN ήταν πιο δημοφιλείς στη Βόρεια Αμερική.

Το Weverse αποδεικνύει πως η σύγχρονη μουσική βιομηχανία δεν αφορά μόνο τη μουσική, αλλά τη δημιουργία μιας βαθιάς και προσωπικής σχέσης μεταξύ καλλιτεχνών και θαυμαστών.

Μέσα σε μόλις πέντε χρόνια από την ίδρυσή του, το Weverse μετασχηματίστηκε από μία απλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο που επαναπροσδιορίζει την έννοια της εμπειρίας των θαυμαστών.

Με την εντυπωσιακή αύξηση χρηστών, τις εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις και τις καινοτόμες υπηρεσίες, το Weverse αποδεικνύει ότι η τεχνολογία μπορεί να γεφυρώσει απρόσμενα τα κενά μεταξύ καλλιτεχνών και κοινού.

Πρόκειται για μία νέα ψηφιακή εποχή όπου οι θαυμαστές δεν είναι απλοί παρατηρητές, αλλά ενεργά μέλη μιας παγκόσμιας κοινότητας.

Πηγή: postmelody.gr