Ενώ το MTV είχε σταματήσει να μεταδίδει τα ανατρεπτικά video clip των MTV, η μουσική του new wave συγκροτήματος βρήκε άλλο δρόμο για να καθιερωθεί στο κανάλι.

Δεν θα μπορούσε κανείς να προβλέψει πόσα χρήματα θα απέφερε το τραγούδι «Uncontrollable Urge» των Devo, το οποίο συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ τους «Q: Are We Not Men? A: We Are Devo!» το 1978. Ούτε καν ο δημιουργός του.

Παρά το γεγονός ότι το «Uncontrollable Urge» παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και δημοφιλέστερα τραγούδια του new wave συγκροτήματος Devo, δεν κυκλοφόρησε ποτέ ως single.

Η μεγαλύτερη επιτυχία τους στα charts ήταν το «Whip It» του 1980, το οποίο έφτασε στο Νο. 14 του Billboard Hot 100, μετά την κυκλοφορία του ως το δεύτερο single από το άλμπουμ «Freedom of Choice».

Ωστόσο, το «Whip It» δεν είναι το τραγούδι που τους έχει αποφέρει τα περισσότερα έσοδα.

Όπως δήλωσε ο Mark Mothersbaugh, συνιδρυτής και τραγουδιστής των Devo, στο περιοδικό Rolling Stone, παρόλο που το «Whip It» έγινε βασικό στοιχείο του νεοσύστατου τότε δικτύου του MTV στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η μεγαλύτερη οικονομική επιτυχία του προήλθε πράγματι από το ίδιο κανάλι, αλλά με έναν εντελώς απρόσμενο τρόπο: μέσω της δημοφιλούς εκπομπής του «Ridiculousness» του MTV.

Η εκπομπή viral βίντεο «Ridiculousness», όταν ξεκίνησε το 2012, χρησιμοποίησε μία διασκευή του «Uncontrollable Urge» από τον παρουσιαστή Rob Dyrdek.

Περισσότερα από δώδεκα χρόνια αργότερα, η εκπομπή μετρά πάνω από 1.500 επεισόδια, αποτελώντας πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος του MTV.

Η συχνότητα προβολής της εκπομπής είναι τέτοια που τον Αύγουστο του 2020, το The Ringer σημείωσε ότι προβλήθηκε σε επανάληψη για 36 συνεχόμενες ώρες.

Δύο μήνες νωρίτερα, το Variety ανέφερε ότι 113 από τις 168 ώρες μιας συγκεκριμένης εβδομάδας (ή το 67,3%) ήταν γεμάτες με επεισόδια του «Ridiculousness».

Για τον Mark Mothersbaugh – ο οποίος έχει γράψει μουσική για αγαπημένες σειρές όπως τα «Rugrats» και το «Pee-wee’s Playhouse» και έχει συνθέσει μουσική για ταινίες σκηνοθετών όπως ο Wes Anderson – τα έσοδά του από το «Ridiculousness» ανέρχονται περίπου στο 1 εκατομμύριο δολάρια ετησίως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της συζύγου και μάνατζέρ του, Anita Greenspan.

«Έχω γράψει τόσα πολλά άλλα τραγούδια για ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές. Θα είχα σοκαριστεί [πριν από χρόνια] αν μου λέγατε ότι αυτό θα γινόταν η κύρια πηγή μου εισοδήματος», ανέφερε ο Mothersbaugh.

Η Greenspan πρόσθεσε: «Είναι ειρωνικό και κάπως αστείο. Στην αρχή του MTV έβλεπες πολύ τους Devo επειδή ήταν από τους πρώτους που έκαναν βίντεο, αλλά το MTV άρχισε να αμφισβητεί τα βίντεο που έκαναν οι Devo.»

«[Τα βίντεο] ήταν ανατρεπτικά, δεν τους άρεσαν και δεν τα έπαιζαν πια. Τώρα το “Uncontrollable Urge” είναι μακράν το τραγούδι με τις περισσότερες μεταδόσεις στο MTV, οπότε [οι Devo] κερδίζουν», συνέχισε.

Παρά την τεράστια έκθεση που έχει το «Uncontrollable Urge» χάρη στο «Ridiculousness», δεν είναι η πρώτη μεγάλη οικονομική επιτυχία που σημείωσε ο Mark Mothersbaugh στον κόσμο της μουσικής.

Όπως δήλωσε η Anita Greenspan στο Rolling Stone, τα έσοδα από το μουσική που έγραψε για το «Rugrats» τους βοήθησαν να αγοράσουν το σπίτι τους τη δεκαετία του ’90.

Πηγή: postmelody.gr