Μία εταιρεία προϊόντων και ειδών σερφ ισχυρίζεται ότι το λογότυπο του «Mayhem» είναι «ουσιαστικά παρόμοιο» με το δικό της εμπορικό σήμα.

Η Lady Gaga δέχθηκε αγωγή για παραβίαση εμπορικού σήματος σχετικά με το όνομα και το λογότυπο του νέου άλμπουμ της «Mayhem».

Η εταιρεία σερφ και lifestyle Lost International κατέθεσε αγωγή εναντίον της Lady Gaga διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η αγωγή, που κατατέθηκε την Τρίτη 25 Μαρτίου σε περιφερειακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας, κατηγορεί τη διάσημη τραγουδίστρια ότι χρησιμοποίησε παράνομα ένα λογότυπο που είναι «ουσιαστικά παρόμοιο, αν όχι σχεδόν πανομοιότυπο» με το εμπορικό σήμα που η εταιρεία έχει κατοχυρώσει από το 2015.

Η διαμάχη επικεντρώνεται στη χρήση του ονόματος «Mayhem», το οποίο η Lost International χρησιμοποιεί εδώ και δεκαετίες για τη σειρά προϊόντων της.

Σύμφωνα με την αγωγή, η εταιρεία κατέχει το εμπορικό σήμα «Mayhem» από το 2015, ενώ το χρησιμοποιεί ήδη από το 1986 σε σανίδες του σερφ, εξοπλισμό, ρούχα, αξεσουάρ και βίντεο που σχετίζονται με το σερφ.

Το όνομα «Mayhem» συνδέεται άμεσα με τον συνιδρυτή της εταιρείας, Matt Biolos, ο οποίος είναι γνωστός στην κοινότητα του σερφ με αυτό το ψευδώνυμο.

Η Lost International ισχυρίζεται ότι η Lady Gaga προσπάθησε να ιδιοποιηθεί το όνομα, το εμπορικό σήμα και το στιλιζαρισμένο λογότυπο «Mayhem» μέσω της κυκλοφορίας του νέου άλμπουμ της με τον ίδιο τίτλο, της προώθησης μιας περιοδείας με το ίδιο όνομα και της πώλησης ρούχων και αξεσουάρ που φέρουν το συγκεκριμένο λογότυπο.

Μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, η ιστοσελίδα της Lady Gaga άρχισε να διαθέτει προς πώληση T-shirts, φούτερ και άλλα προϊόντα με το λογότυπο «Mayhem», το οποίο, σύμφωνα με την αγωγή, είναι «σχεδόν πανομοιότυπο» με το εμπορικό σήμα της Lost International.

Η αγωγή αναφέρει συγκεκριμένα ότι ο τρόπος με τον οποίο είναι σχεδιασμένο το όνομα «Mayhem» σε ορισμένα από τα εμπορεύματα της Lady Gaga είναι «ουσιαστικά παρόμοιος, αν όχι σχεδόν πανομοιότυπος» με το στιλιζαρισμένο λογότυπο που χρησιμοποιεί η Lost International.

Εικόνα από την αγωγή της Lost International που δείχνει τα προϊόντα της Lady Gaga για το «Mayhem» (αριστερά) και τα προϊόντα «Mayhem» της Lost (δεξιά). Πηγή: Περιφερειακό Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών για την Κεντρική Περιφέρεια της Καλιφόρνιας

Στην αγωγή της, η εταιρεία υποστηρίζει ότι «οι ενέργειες της Lady Gaga είναι πιθανό να παραπλανήσουν το κοινό, οδηγώντας το στο συμπέρασμα ότι τα προϊόντα της προέρχονται από ή έχουν εγκριθεί από τη Lost, γεγονός που θα βλάψει τόσο την εταιρεία όσο και το κοινό».

Επιπλέον, η αγωγή τονίζει ότι «η Lost δεν έχει κανέναν έλεγχο στην ποιότητα των προϊόντων που πωλεί η Lady Gaga και, λόγω της σύγχυσης που προκαλείται από τις ενέργειές της, η Lost έχει χάσει τον έλεγχο της πολύτιμης φήμης της».

Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι είχε αποστείλει εξώδικο στην ομάδα της Lady Gaga σχετικά με την παραβίαση του εμπορικού σήματος, αλλά η τραγουδίστρια «αρνήθηκε και συνεχίζει να αρνείται να σταματήσει την εκούσια και κατάφωρη παραβίαση».

Από την πλευρά της, η νομική ομάδα της Lady Gaga απέρριψε τις κατηγορίες, χαρακτηρίζοντας την αγωγή «αβάσιμη» και «ευκαιριακή».

Ο δικηγόρος της, Orin Snyder, δήλωσε στο Rolling Stone: «Το “Mayhem” της Lady Gaga εκτοξεύθηκε στο Νο. 1 και έσπασε ρεκόρ, μία απόδειξη του ασύγκριτου ταλέντου και της παγκόσμιας επιρροής της. Είναι απογοητευτικό – αλλά όχι και τόσο εκπληκτικό – το γεγονός ότι κάποιος προσπαθεί τώρα να εκμεταλλευτεί την επιτυχία της με μία αβάσιμη αγωγή για το όνομα “Mayhem”».

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Αυτό δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία ευκαιριακή και αβάσιμη κατάχρηση του νομικού συστήματος».

Το «Mayhem» κυκλοφόρησε στις 7 Μαρτίου και είναι το πρώτο επίσημο άλμπουμ της Lady Gaga μετά το «Chromatica» του 2020, καθώς και το πιο πρόσφατο συνοδευτικό άλμπουμ της ταινίας «Joker: Folie à Deux», με τίτλο «Harlequin».

Η τραγουδίστρια ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα μία περιοδεία στη Βόρεια Αμερική για την προώθηση του άλμπουμ, με τίτλο «The Mayhem Ball», η οποία θα ξεκινήσει από το 16 Ιουλίου στο Λας Βέγκας και θα ολοκληρωθεί στις 17 Σεπτεμβρίου στο Σικάγο.

Η υπόθεση αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού και των νομικών κύκλων, καθώς η διαμάχη για τα εμπορικά σήματα στη μουσική βιομηχανία αποτελεί ένα σύνθετο και συχνά αμφιλεγόμενο ζήτημα.

Το αν η Lost International θα καταφέρει να αποδείξει ότι η Lady Gaga παραβίασε το εμπορικό της σήμα ή αν η αγωγή θα απορριφθεί ως αβάσιμη, μένει να φανεί στις δικαστικές αίθουσες.

Πηγή: postmelody.gr