Το Spotify ανακοίνωσε ρεκόρ πληρωμών στη μουσική βιομηχανία.
Το Spotify ανακοίνωσε ότι το 2024 κατέβαλε 10 δισεκατομμύρια δολάρια στη μουσική βιομηχανία, ένα δισεκατομμύριο δολάρια περισσότερα από το προηγούμενο έτος.
Από την ίδρυσή της το 2006, η πλατφόρμα έχει καταβάλλει περίπου 60 δισεκατομμύρια δολάρια στη μουσική βιομηχανία.
Η ανακοίνωση μέσω επίσημης ανάρτησης στο εταιρικό blog της υπηρεσίας streaming, σε ένα νέο ορόσημο στην οικονομική σχέση της πλατφόρμας με τους κατόχους δικαιωμάτων.
Παρόλο που το συγκεκριμένο ποσό μπορεί να δημιουργήσει ερωτηματικά, δεδομένου του χαμηλού εισοδήματος που έχουν πολλοί μουσικοί από το streaming, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το Spotify, όπως και οι περισσότερες υπηρεσίες streaming, καταβάλλει χρήματα στους κατόχους των δικαιωμάτων, συνήθως σε δισκογραφικές εταιρείες και εκδότες μουσικής, οι οποίοι με τη σειρά τους διανέμουν τα χρήματα σε μουσικούς και τραγουδοποιούς, αφού παρακρατήσουν το ποσοστό τους.
Έτσι, ενώ η οικονομία του streaming αφήνει πολλά περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά την αποζημίωση των δημιουργών, η ευθύνη δεν βαρύνει αποκλειστικά τις υπηρεσίες streaming.
Το 2023, η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι το 70% κάθε δολαρίου που εισπράττει από τη μουσική κατευθύνεται πίσω στη βιομηχανία, με τα έσοδά της να προέρχονται κυρίως από τις premium συνδρομές και τα έσοδα από διαφημίσεις που προβάλλονται στη δωρεάν έκδοση της υπηρεσίας.
Στους δικαιούχους αυτούς περιλαμβάνονται δισκογραφικές εταιρείες, εκδότες, ανεξάρτητοι διανομείς, οργανισμοί διαχείρισης συγγενικών δικαιωμάτων και οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης.
Η ανακοίνωση της αύξησης των πληρωμών του Spotify έρχεται μόλις λίγες ημέρες μετά τη σύναψη μίας νέας συμφωνίας με τη Universal Music Group, τη μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία παγκοσμίως
Η συμφωνία προβλέπει ευνοϊκότερους όρους για την πληρωμή δικαιωμάτων στους μουσικούς από το μοντέλο συνδυασμού (bundling) ακουστικών βιβλίων (audiobooks) και μουσικής που ανακοινώθηκε τον προηγούμενο χρόνο και είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των πληρωμών προς τους τραγουδοποιών.
Στην ανακοίνωση της Τρίτης 28 Ιανουαρίου, ο αντιπρόεδρος του Spotify για τη μουσική David Kaefer, επισημαίνει την εξαιρετική πρόοδο που έχει σημειώσει η βιομηχανία από τότε που το streaming την έσωσε ουσιαστικά από μία 15ετή περίοδο παράνομων λήψεων.
«Το 2014, η μουσική βιομηχανία έφτασε στο χαμηλότερο σημείο της, με τα παγκόσμια έσοδα από την ηχογραφημένη μουσική να ανέρχονται στα 13 δισεκατομμύρια δολάρια,» γράφει.
«Η ετήσια συνεισφορά του Spotify εκείνη την εποχή ήταν περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια, με περίπου 15 εκατομμύρια συνδρομητές επί πληρωμή. Το 2024, το Spotify κατέβαλε μόνο τους ένα ποσό – ρεκόρ 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη μουσική βιομηχανία, συνολικά σχεδόν 60 δισεκατομμύρια δολάρια από την ίδρυσή μας», σημειώνει.
Ο David Kaefer αναγνωρίζει ότι αυτά τα νούμερα μπορεί να μην είναι κατανοητά για όλους και ότι ορισμένοι μπορεί να αναρωτιούνται γιατί το Spotify συνεχίζει να τα επισημαίνει.
Όπως τονίζει, η πλατφόρμα το κάνει επειδή το σύστημα που έχει δημιουργηθεί λειτουργεί αποτελεσματικά και το παρόν είναι μόνο η αρχή.
«Σήμερα, υπάρχουν περισσότεροι από 500 εκατομμύρια ακροατές με συνδρομή σε όλες τις υπηρεσίες streaming μουσικής, και ο ρεαλιστικός στόχος που πρέπει να θέσουν όλοι συλλογικά είναι να φτάσουν το 1 δισεκατομμύριο», αναφέρει.
Ο Kaefer υπογραμμίζει επίσης ότι το Spotify είναι η υπηρεσία streaming με τις υψηλότερες πληρωμές, καθώς και η μεγαλύτερη σε αριθμό συνδρομητών.
Ο David Kaefer εξηγεί ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες που καθιστούν το Spotify όχι μόνο την πιο δημοφιλή υπηρεσία streaming αλλά και την πλατφόρμας με τις πιο υψηλές πληρωμές προς τους κατόχους δικαιωμάτων.
• Διατήρηση των χρηστών: Η προτεραιότητα του Spotify είναι η διατήρηση των χρηστών, η οποία επιτυγχάνεται μέσω εξατομίκευσης, επιμέλειας και καινοτομίας προϊόντων.
«Οι χρήστες εκτιμούν τις προτάσεις, την ειδική επιμέλεια και τις εκπλήξεις όπως το AI DJ, το Daylist και το Wrapped, καθώς και την πρόσβαση σε περιεχόμενο που δεν είναι μουσική», αναφέρει.
• Δωρεάν έκδοση με διαφημίσεις: Το Spotify προσφέρει μία δωρεάν έκδοση με διαφημίσεις, κάτι που δεν κάνουν άλλες υπηρεσίες.
Εκτός από τα έσοδα από διαφημίσεις, περισσότερο από το 60% των premium συνδρομητών ήταν κάποτε χρήστες της δωρεάν έκδοσης.
Αυτή η στρατηγική διευκολύνει την προσέλκυση χρηστών που αρχικά δεν έχουν σκοπό να πληρώσουν για μουσική και, μέσω της ενίσχυσης της εμπειρίας τους, τους κάνει πιο πιθανό να γίνουν συνδρομητές στο μέλλον.
• Παγκόσμια παρουσία και προσιτές τιμές: Το Spotify είναι διαθέσιμη σε περισσότερες αγορές και με τοπικές τιμές, προσαρμόζοντας την υπηρεσία στις ανάγκες κάθε περιοχής.
«Πριν από μία δεκαετία, υπήρχε η ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι δεν μπορούσες να δημιουργήσεις έσοδα σε ορισμένες αγορές. Όμως, η πορεία για να πληρώνει ο κόσμος για τη μουσική απαιτεί μακροπρόθεσμες επενδύσεις», σημειώνεται.
Σήμερα, παρατηρείται τεράστια ανάπτυξη σε αγορές όπως η Ινδία, η Βραζιλία, το Μεξικό και η Νιγηρία, περιοχές όπου οι επενδύσεις του Spotify αποδίδουν καρπούς.
Το Spotify εκτιμά ότι το 2014, περίπου 10.000 καλλιτέχνες κέρδιζαν τουλάχιστον 10.000 δολάρια ετησίως από την πλατφόρμα.
Σήμερα, περισσότεροι από 10.000 καλλιτέχνες κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια ετησίως μόνο από το Spotify.
Αυτά τα στοιχεία αντιπροσωπεύουν μόνο τα έσοδα από το Spotify.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι, λαμβάνοντας υπόψη τα κέρδη από άλλες υπηρεσίες και ροές εσόδων από ηχογραφήσεις, οι καλλιτέχνες αυτοί πιθανότατα δημιουργούν 4 φορές περισσότερα έσοδα από πηγές ηχογραφημένης μουσικής συνολικά.
Περαιτέρω λεπτομέρειες δεν ήταν άμεσα διαθέσιμες, αλλά η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δημοσιευθούν στην ετήσια έκθεση «Loud & Clear», η οποία θα ενημερωθεί τις επόμενες εβδομάδες.
Η έκθεση αναμένεται να προσφέρει μία πιο αναλυτική εικόνα για την κατανομή των δικαιωμάτων και τις επιδόσεις των καλλιτεχνών στην πλατφόρμα.
Πηγή: postmelody.gr