Το «APT.» της Rosé και του Bruno Mars επεκτείνει την κυριαρχία του charts.

Το «APT.», η ακαταμάχητη συνεργασία της Rosé των BLACKPINK με τον Bruno Mars, συνεχίζει την ιστορική πορεία του στα charts, παραμένοντας για 18η εβδομάδα την κορυφή του Billboard Global Excl. U.S. chart

Παράλληλα, το «Die With A Smile» της Lady Gaga και του Bruno Mars παραμένει για 13η εβδομάδα στο Νο. 1 του Billboard Global 200, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή απήχησή του, η οποία δεν έχει δείξει κανένα σημάδι φθοράς.

Το «APT.» είχε ανέβει για πρώτη φορά στην κορυφή του Global Excl. U.S. τον Νοέμβριο του 2024 και από τότε παραμείνει στην πρώτη θέση, επεκτείνοντας το ρεκόρ του για το τραγούδι με τις περισσότερες εβδομάδες στο Νο. 1 του συγκεκριμένου chart.

Παρά την ελαφρά μείωση στα streams και τις πωλήσεις του, το τραγούδι συνεχίζει να διατηρεί τη δημοτικότητά του παγκοσμίως, συγκεντρώνοντας 76,7 εκατομμύρια streams και 6.000 πωλήσεις εκτός ΗΠΑ την εβδομάδα 14-20 Μαρτίου.

Την ίδια στιγμή, το «Die With A Smile» της Lady Gaga και του Bruno Mars σημειώνει μία ακόμα εντυπωσιακή επίδοση στο Billboard Global 200, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία του για 13η συνεχόμενη εβδομάδα.

Το «Die With A Smile» κατέγραψε 102,1 εκατομμύρια streams και 8.000 πωλήσεις παγκοσμίως, παρά τη μείωση κατά 12% και 19% αντίστοιχα.

Συμπληρώνοντας 13 εβδομάδες στην κορυφή, το «Die With A Smile» γίνεται ένα από τα τραγούδια με τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής στο Νο. 1 από την έναρξη του chart το 2020, ισοφαρίζοντας την επίδοση του «Flowers» της Miley Cyrus.

Μόνο δύο τραγούδια έχουν καταφέρει να παραμείνουν περισσότερο στην κορυφή: η διαχρονική χριστουγεννιάτικη επιτυχία «All I Want for Christmas Is You» της Mariah Carey (19 εβδομάδες) και το «As It Was» του Harry Styles (15 εβδομάδες).

Η κυριαρχία του «Die With A Smile» είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή αν αναλογιστεί κανείς ότι το τραγούδι συγκεντρώνει πάνω από 100 εκατομμύρια streams παγκοσμίως κάθε εβδομάδα από τις 14 Σεπτεμβρίου 2024, φτάνοντας συνολικά τις 29 εβδομάδες με τέτοια επίδοση – ένα ρεκόρ που δύσκολα θα καταρριφθεί στο άμεσο μέλλον.

Εν τω μεταξύ, νέα τραγούδια κάνουν αισθητή την παρουσία τους στα παγκόσμια charts του Billboard.

Ο Playboi Carti κάνει μία εντυπωσιακή είσοδο στο Billboard Global 200 και ένα στο Global Excl. U.S. με δύο τραγούδια από το νέο άλμπουμ του «MUSIC».

Το «Evil J0rdan» έκανε το ντεμπούτο του στο Νο. 6 του Global Excl. U.S., συγκεντρώνοντας 36,8 εκατομμύρια streams εκτός των ΗΠΑ, ενώ στο Global 200 κατέλαβε την 4η θέση με 67,1 εκατομμύρια streams παγκοσμίως.

Το δεύτερο νέο τραγούδι του, «Rather Lie», μία συνεργασία με τον The Weeknd, έκανε ντεμπούτο στο Νο. 6 του Global 200 με 54,1 εκατομμύρια streams.

Με αυτές τις επιτυχίες, ο Playboi Carti φτάνει συνολικά τα έξι τραγούδια στο Top 10 του Global 200, ενώ ο The Weeknd επεκτείνει το δικό του ρεκόρ με 15 τραγούδια στo Top 10 του chart.

Παράλληλα, η Doechii συνεχίζει την ανοδική πορεία της με το «Anxiety», το οποίο ανέβηκε στο Νο. 3 του Global Excl. U.S. και στο Νο. 3 του Global 200, καταγράφοντας την καλύτερη θέση στην οποία έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.

Από την άλλη, η Jennie των BLACKPINK βλέπει το τραγούδι της «like JENNIE», να υποχωρεί στο Νο. 4 του Global Excl. U.S., ενώ το «Birds Of A Feather» της Billie Eilish πέφτει στο Νο. 5, έχοντας προηγουμένως κυριαρχήσει στην κορυφή για τρεις εβδομάδες τον Αύγουστο.

Μια ακόμα αξιοσημείωτη νέα είσοδος είναι το «The Giver» της Chappell Roan, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο Νο. 10 του Billboard Global 200, συγκεντρώνοντας 40 εκατομμύρια streams και 8.000 πωλήσεις παγκοσμίως.

Πρόκειται για το δεύτερο τραγούδι της Chappell Roan που φτάνει στο Top 10 του charts, μετά το «Good Luck, Babe!» το οποίο είχε ανέβει στο Νο. 5 τον Σεπτέμβριο.

Tα Billboard Global Charts

Τα Billboard Global Charts αποτελούν μία σημαντική καινοτομία στον κόσμο της μουσικής βιομηχανίας, προσφέροντας μία πανοραμική άποψη της παγκόσμιας δημοτικότητας των τραγουδιών.

Δημιουργήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2020 από το περιοδικό Billboard, με σκοπό να αποτυπώσουν τις τάσεις στη μουσική σε πάνω από 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως.

Τα δύο κύρια charts, το Billboard Global 200 και το Billboard Global Excl. U.S., στηρίζονται αποκλειστικά σε στοιχεία streaming και ψηφιακών πωλήσεων, χωρίς να περιλαμβάνουν τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις, γεγονός που τα διαχωρίζει από το κλασικό Billboard Hot 100, το οποίο εστιάζει αποκλειστικά στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το Billboard Global 200 κατατάσσει τα δημοφιλέστερα τραγούδια σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ το Billboard Global Excl. U.S. εξαιρεί τις Ηνωμένες Πολιτείες, εστιάζοντας στην παγκόσμια απήχηση των τραγουδιών.

Η μεθοδολογία τους στηρίζεται σε έναν σταθμισμένο αλγόριθμο που συνδυάζει streams από πλατφόρμες όπως το Spotify, το YouTube και το Apple Music, καθώς και ψηφιακές πωλήσεις από σημαντικούς διαδικτυακούς πωλητές.

Από την έναρξή τους, τα charts έχουν αναδείξει την πολυμορφία της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, προβάλλοντας είδη όπως η K-pop, η Latin και η Afrobeats, τα οποία συχνά δεν είχαν την ίδια προβολή στα παραδοσιακά charts που επικεντρώνονταν στην Αμερική.

Πηγή: postmelody.gr